sobota, 4 grudnia 2010

27.08.2008 20:25
Film o Westerplatte - powiedzmy STOP bydlakom!

W dzisiejszym Dzienniku trafilem na artykul o filmie na temat obrony Westerplatte.
http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article228970/Zamiast_bohaterow_tchorze_z_Westerplatte.html
Biorac pod uwage dorobek artystyczny Pawla Chochlewa, nie mozna wykluczyc, ze informacje Dziennika sa prawdziwe.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pawe%C5%82_Chochlew
Polscy podatnicy sfinansuja zatem wybryki grupki kreatur, gotowych dla rozglosu i kasy na zdrade swojego kraju.
Doswiadczenia z panem Grossem wskazuja, ze to sie nawet moze kalkulowac. Beda dyskusje w tvn24, film bedzie nazywany kontrowersyjnym, nazwisko rezysera stanie sie znane nawet poza granicami kraju. Film tak obsmarowujacy Polske moze przeciez liczyc nawet na Oskara. Koledzy Grossa juz o to zadbaja.
W czasie wojny dziwkom puszczajacym sie z Niemcami golono glowy.
Nie mialoby sensu golenie glowy panu Lindzie (o ile wezmie on udzial w tym zenujacym spektaklu), bo wlosow ma on niewiele.
Czy jednak naprawde musimy znosic takie opluwanie swietosci, tradycji i, w ogole Polski, z bezmyslnym spokojem?
Czy musimy aprobowac antypolskie wybryki sprzedajnych gnid?
Czy gdyby ten czy ow aktor wiedzial, ze kazdorazowe pojawienie sie na scenie jakiegokolwiek polskiego teatru kogos, kto w takim opluwaniu uczestniczyl, wywola fale gwizdow lub, ze zdrajcy beda wyklaskiwani tak, jak to sie robilo ze zdrajcami w czasie stanu wojennego, nie zawahalby sie przed podpisaniem kolejnego kontraktu z rezyserem Chochlewem?
Czy nie mozna przeprowadzic akcji zasypania listami i mailami wszystkich odpowiedzialnych za finansowanie owego Chochlewa?
Czy poslowie PiS nie moga zameczac ministra kultury i innych odpowiedzialnych za film osob interpelacjami i interwencjami, nazywajac przy tym rzeczy po imieniu, mianowicie finansowaniem sprzedawczyka i zdrajcy?
Nie wiem, nie mam doswiadczenia w takich akcjach ani nawet - poza mailowaniem i ewentualnie wsparciem finansowym - mozliwosci udzialu (mieszkam w Szwecji). Mysle jednak, ze nie jest dobrze, ze juz nie tylko ubecy i ich donosiciele, ale i zwykle swinie bedace owych ubekow wychowankami czuja sie w Polsce jak ryby w wodzie i trzepia kase na demonstrowaniu swojego skundlenia.
Administracje S24 przepraszam za ostry ton tego tekstu. Uwazam jednak, ze nie przeze mnie zostaly granice przekroczone, a moja reakcja na informacje o tresci filmu jest stonowana i grzeczna.
Odsłon: 1 Tagi: polityka Dodaj do:Do obserwowanych Do lubczasopisma skomentuj Komentarze do notki30 Zgłoś nadużycie TraubeWidzisz oni muszą pluć na Polskę Bo w ten sposób pomniejszają "zasługi swoich ojców" a to im doskwiera. Poza tym masz rację coś z tym musimy zacząć robić. PozdrawiamMNICH ZARAZY 0 4747 27.08.2008 20:47 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
autorale co poradzisz że Sucharski był tchórzem, pokolorujesz mu życiorys? Już takie farbowane życiorysy łazą po sejmie, opanowuja media, więc może czas pokazywac ludzi a nie nasze wyobrażenia. GERALT 369 2235 27.08.2008 20:49 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
teraz ma być wszystko na odwyrtkęna odwrót Ikonkami ciemnego tłumu są: Geremek, Kuroń i Wałęsa a żołnierze września, akowcy i współcześni patrioci są "be". degeneraci codziennie pojawiają się w mediach i wygłaszają pogadanki dla gawiedzi. ja od wielu lat mówię tym bydlakom - NIE CZARNALIMUZYNA 45 3023 27.08.2008 20:49 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@TraubeNie podoba Ci się pomysl na film, dlatego, że jest nieprawdziwy, czy dlatego, że jest prawdziwy? Z tego co mi wiadomo scenarzysta bardzo dokładnie dokumentował historię. Ponoć nawet złagodził niektóre fragmenty, szczególnie te dotyczące Sucharskiego. Zamiarem autora wcale nie jest poniżanie Polaków. Chce tylko pokazać zwykłych ludzi, młodych chłopców, którzy znaleźli się w sytuacji ekstremalnej. Skoro wszyscy domagają się prawdy, czy to od Wałęsy czy Michnika, więc dlaczego nie mówić jak było na Westerplatte? MR KLIO 16 1334 27.08.2008 21:01 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@GeraltWatpie, zeby Chochlewowi zalezalo na pokazaniu prawdy o Sucharskim bez wzgledu na to czy byl on tchorzem czy bohaterem. Nie wierze, ze chodzi tu o jakakolwiek prawde. Taki film wpisuje sie znakomicie w budowana ostatnio nowa wizje historii Polski. W lasach mielismy dzielnych zydowskich partyzantow, w miastach polscy szmalcownicy wraz z gestapo organizowali polowania na Zydow, zalogi obozow koncentracyjnych mowily po polsku, polscy chlopi radowali sie widzac pociagi wiozace Zydow do spalenia, a polska armia skladala sie ze zgrai degeneratow i alkoholikow i az dziw, ze tak malo pogromow dokonano po wojnie. Jesli chcial Chochlew nakrecic film o Sucharskim to prosze bardzo. Tchorzostwo Sucharskiego rownowazone bylo przeciez bohaterstwem innych. Taki film to tak, jak dziela Kozyry, czy te rozne krzyze w nocnikach z moczem. Chec szokowania jako proteza talentu.TRAUBE 77 3405 27.08.2008 21:03 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@TrysteroZwaz, ze ja nie oceniam tu, czy finansowanie filmow z kieszeni podatnika jest dobre czy zle. No, ale jest jak jest, i to komentuje. Gdyby to ode mnie zalezalo, finansowanie filmow przez Panstwo byloby ograniczone do minimum albo zniesione. A reklamy wielkiej filmowi chyba nie zrobilem. Czym jest ten blog na tle strony tytulowej internetowego wydania Dziennika, a pewnie tez i interii czy innego onetu (nie sprawdzalem, ale pewnie jest lub bedzie wkrotce). Pozdrawiam,TRAUBE 77 3405 27.08.2008 21:07 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@TraubeJeszcze jedno. Artykuł jest poczatkeim akcji PR wokół filmu. Rozmawiałem z osoba, która recenzowała scenariusz. Nie jest tak źle jak napisał Dziennik... Bez obaw, PISF jest, jak na nasze warunki, w miare profesjonalną "firmą". Przepuści może tandetę, ale nie kłamstwo. Pozdro MR KLIO 16 1334 27.08.2008 21:08 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@Mr KlioWyobrazmy sobie, ze Pilsudski cierpial na dolegliwosci zoladkowe i puszczal glosne baki. Film pokazujacy go puszczajacego glosne baki bylby prawdziwy. Moznaby nawet skupic sie glownie na tej czesci jego zycia i ewentualne zarzuty odpierac stwierdzeniami, ze sie przestudiowalo dokladnie dokumentacje medyczna itd. Wszyscy wiedzieliby jednak, ze nie o prawde tu chodzi tylko o osmieszanie bohatera narodowego. Jak napisalem w w odpowiedzi Geraltowi. Nie wierze, ze Chochlewowi chodzilo o jakakolwiek prawde. Zreszta, ciekawe, ktory z zyjacych zolnierzy mu takie bzdury o swoich kolegach i sobie by opowiedzial. Film wpisuje sie w nurt znany z artykulow Wyborczej o Powstaniu Warszawskim, ktore "tak naprawde" zorganizowano po to, aby resztki Zydow podobijac. Zdaje sobie tez sprawe, ze krytykuje cos czego nie widzialem i moze nie jest az tak zle. W kazdym razie, jestem zdania, ze zly to ptak co wlasne gniazdo kala. Wiesz z pewnoscia rozne nieprzyjemne rzeczy o czlonkach swojej najblizszej rodziny. Rzeczy kompromitujace, moze tylko wstydliwe, ale prawdziwe. Czy z faktu, ze sa prawdziwe wynika iz byloby OK trabienie o nich wszem i wobec?TRAUBE 77 3405 27.08.2008 21:17 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@Mr KlioTo ja nie chce takiego PR!TRAUBE 77 3405 27.08.2008 21:19 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@PT NiepolemizujacyDZIEKUJE i POZDRAWIAM :)TRAUBE 77 3405 27.08.2008 21:21 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
Maryla, TraubeNie dyskutujcie z nimi, NIE WARTO! Przypomnijcie sobie Judasza, wolał się powiesić niż przyznać do błędu. Oni się też nie przyznają ! Szkoda fatygi na rozmowę z nimi ! PozdrawiamMNICH ZARAZY 0 4747 27.08.2008 21:24 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@TraubeRozumiem Twoją argumentację. Jest ok. Mam tylko jedno pytanie: Czy w ten sam sposób broniłeś/bronisz/broniłbyś Wałęsy? Skoro domagamy się absolutnej prawdy, skoro można dziś o Wałęsie pleść najróżniejsze hipotezy... To dlaczego nie o Wester albo o powstaniu? MR KLIO 16 1334 27.08.2008 21:25 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@MarylaSkorupka gejem nie bedzie, bo geje sa obsadzani obecnie w roli postaci pozytywnych:)TRAUBE 77 3405 27.08.2008 21:25 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@Mr KlioJa Walesie wybaczam jego "epizod". Dlatego go nie bronie. Bronilbym, gdyby zachowal sie tak - jak chyba kiedys zamierzal (pierwsze oswiadczenie w TV) - przyznal, przeprosil. Bardziej niz "epizod" podpadl mi on natomiast takimi historiami jak wywalenie z pracy Hodysza czy pyszalkowate wychwalanie sie tym, ze on sam obalil komunizm, nazywanie tych, ktorzy nie maja teczek tchorzami, wreszcie otaczanie sie ubekami i przyjaznie z komunistami. Jestem wychowany na roznych Wallenrodach i ksiedzach Robakach czy Kmicicach. Dzieki wielu nauczycielom w moich szkolach w PRL-u nie bylo miejsca na takie "prawdy", a i o zdrajcach uczono w prawidlowy sposob. TRAUBE 77 3405 27.08.2008 21:35 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@mnich zarazyNo, akurat to, ze sie powiesil nalezy w Judaszu doceniac. On wlasnie w ten sposob nie tylko przyznal sie do bledu, ale i pokazal, ze mial sumienie. Popatrz, jak takiemu Maleszce do Judasza daleko...TRAUBE 77 3405 27.08.2008 21:37 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
TraubeWatpie, zeby Chochlewowi zalezalo na pokazaniu prawdy o Sucharskim bez wzgledu na to czy byl on tchorzem czy bohaterem. Nie wierze, ze chodzi tu o jakakolwiek prawde. Taki film wpisuje sie znakomicie w budowana ostatnio nowa wizje historii Polski. Widzisz, jak narazie towj wpis i debata pod nim wpisuje się w budowana ostatnia nowa tradycje oceniania i krytykowania dziel ktorych nikt jeszcze nie widzial i nie czytal. GERALT 369 2235 27.08.2008 21:40 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@ Eee, "Dziennik" chyba szuka sensacjiBo ciekawe, w jaki sposób ta rozwydrzona załoga walczyła tak długo, w takich warunkach, nawet w sytuacji (autentycznego zresztą) załamania się Sucharskiego? On się w końcu nie załamał ze strachu o siebie, tylko o los załogi własnie.. "Katyń" został zjechany, bo Wajda nie chciał epatować "tanim patosem".Tak przynajmniej myślę, znając...hmmm...powiedzmy - sposób myślenia śrdowiska.Zrobił film dla okreslonego targetu - i zawalił sprawę.Nie da się zrobić filmu, w którym jest samo okrucieństwo - bez okrucieństwa. Może ten kolejny "artysta" małpuje Maestro, ale nikt takich głupot nie puści.MONA 253 3365 27.08.2008 21:45 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@GeraltWiem i to mnie boli. Z drugiej strony trudno mi bez emocji podchodzic do takiego artykulu. Przy zachowaniu wszelkich proporcji,to jednak w tym przypadku nie chodzi o jakies sprawy tajne przez poufne. Rezyser i inni w film zamieszani moga bez problemu sprostowac nieprawdy, jesli takie ow artykul zawiera. Nie mam nic przeciwko odbrazowianiu postaci z naszej historii. Wydaje mi sie jednak, ze akurat w czasie, gdy na Zachodzie przedstawia sie wykoslawiona wersje historii Polski, a Polakow przedstawia jako negatywnych bohaterow II wojny, nie musimy sami dolewac oliwy do ognia i wrogom Polski pomagac. TRAUBE 77 3405 27.08.2008 21:48 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
TraubeFaktycznie... a ja głupi myślałem, że choć trochę przyzwoitości mogą jeszcze mieć! A jak czytam "takie wypowiedzi" to ogarnia mnie przerażenie, że tak można się ześwinić!MNICH ZARAZY 0 4747 27.08.2008 21:51 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@monaPowolalem sie na Dziennik, ale tak samo pisza i inne gazety. Sam tekst pochodzi zreszta bodajze z dziennika Polska. Nie reagowalbym, gdybym wierzyl, ze to niemozliwe. Ale ja wiem, ze to jest mozliwe, bardzo prawdopodobne, ba, modne. Nie tak dawno przeciez ten cymbal z tvn cieszyl sie z polskiej flagi w psim gownie. No, a poza tym uwazam, ze ludzie bioracy udzial w takich przedsiewzieciach powinni sie bac. Ich kariery powinny sie lamac, a udzial w antypolskich spektaklach powinno sie im wypominac az do smierci. Porzadni ludzie powinni opuszczac salony czy restauracje po pojawieniu sie takiej gnidy itd. itp. Dlatego nalezy reagowac nawet na sygnaly o mozliwej zdradzie.TRAUBE 77 3405 27.08.2008 21:54 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
TraubeByłbym ostrozny, dziennikowi nie wierze, wiec mogli wyciagnac margines z calosci dziela. A ze Polscy oficerowie slyneli z rubasznosci, chlania wódy i biegania na panienki potwierdzaja chociazby ulańskie piosenki. Co nie przeszkadzało im stać na straży Honoru, Boga i ojczyzny. Głowa do gory, zobaczymy dziełko i ocenimy, narazie nie daj się sprowokowac, może komuś zależy by ten film nie powstał? GERALT 369 2235 27.08.2008 22:02 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@Mr Klio"Artykuł jest poczatkeim akcji PR wokół filmu. Rozmawiałem z osoba, która recenzowała scenariusz.Nie jest tak źle jak napisał Dziennik..." dla mnie to brzmi prawdopodobnie. skoro Tarantino może robić cyrk wokół "Inglorious bastards", choć jeszcze nie zaczęły się zdjęcia, to dlaczego Chochlew i ska nie może? @Traube: "Rezyser i inni w film zamieszani moga bez problemu sprostowac nieprawdy, jesli takie ow artykul zawiera." Tylko po co to robić tak szybko, skoro już wszyscy o nim (o filmie) piszą? Mnie najbardziej martwi niewielkie (zgoła zerowe) doświadczenie Chochlewa na stołku reżyserskim. Nawet Gibson, zanim zrobił "Braveheart", nakręcił "Człowieka bez twarzy" - film skromniejszy, którym jednak udowodnił, że potrafi w ogóle film zrobić. niby dobry scenariusz skopać jest ciężko, ale... w Polsce nie takie rzeczy skopano. Scenariusza nie znamy, szkoda, gdyby go tak wrzucić do sieci? Wspomniałem wyżej o nowym filmie Tarantino, nie przypadkiem, bo ten scenariusz w sieci odnaleźć można (ale chyba wypłynął tam wcześniej, kiedy Tarantino nie wiedział, czy w ogóle "IB" nakręci. A teraz trochę skrypt przerobił). @Geralt "Polscy oficerowie slyneli z rubasznosci, chlania wódy i biegania na panienki potwierdzaja chociazby ulańskie piosenki. Co nie przeszkadzało im stać na straży Honoru, Boga i ojczyzny." I tego się trzymajmy ;-))) Takie filmy cały czas mógłbym oglądać:-)KARALUCH 0 651 27.08.2008 22:26 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@Traube, KaraluchHistoria obrony Westerplatte, jest flmowym samograjem. Mamy wielopłaszczyznowy konflikt, mamy rozmaite postaci. Czyż to nie emocjonujące? Sucharski wariuje chce sie poddawać, bunt oficerów, zdejmowanie białej falgi, walka... Sucharski trzeźwieje... Wraca mu rezon, walczy bohatersko. Feniks z popiołów, Kmicic... Panowie, nie czujecie tego? Przecież z tego można zrobić naprawdę wielkie kino! Hero nie może być jak John Wayn, bo to nudziarstwo do sześcianu. Musza być konflikty. Co to byłby za film, gdyby wszyscy pięknie walczyli i ginęli. No idioci-cyborgi a nie ludzie;) Koniec końców, Hitlerowcy pozwolili majorowi zabrać szablę do oflagu, czyli jest pozytywnie. A że pili, no... Pijacy, hulacy i rozpustnicy są dużo barwniejsi i ciekawsi od kryształków. Spójrzcie na takiego rotmistrza Pileckiego... Albo na ekwilibrystykę religijną Piłsudskiego. No miodzio temacik. pozdro.MR KLIO 16 1334 27.08.2008 23:10 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@Mr KlioMiodzio, miodzio, dlaczego tak mało filmów w Polsce z takim podejściem, wybitnie filmowym się robi? Tragedia. Zgadzam się, choć wątpliwości pod adresem reżysera, odnośnie jego możliwego nieprzygotowania w aspekcie czysto techniczno - logistycznym (czy jak to się tam nazywa, w skrócie - czy to go nie przerośnie) podtrzymuję. chciałbym wiedzieć, ze reżyser dysponuje w ogóle jako takim warsztatem, zanim zrobi coś za 13 baniek, z czego 3,5 z pieniędzy publicznych. Twórcy takich filmów, jak "Skorumpowani", czy "Pora mroku" (dofinansowanych przez PISF) warsztatem filmowym się nie popisali. Dobra, może dla reżysera "Pory mroku" jest jeszcze jakaś nadzieja, dla Żamojdy już nie. KARALUCH 0 651 28.08.2008 20:58 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
@AutorPrzez osiem lat chodzilem do szkoly, ktorej patronem byl mjr Sucharski. Byly wystawy, wyjazdy na Westerplatte, spotkania w kombatantami, konkursy wiedzy o Westeplatte. Juz jako siodmo- osmoklasistom "cos" nam w tej pompatycznej, laurkowej historii nie gralo. To o wywieszeniu bialej flagi, rozkazy wydawane przez kapitana Dabrowskiedo a nie majora-patrona... Okazalo sie, ze bylo jak bylo. Sucharski nie dowodzil obrona przez wiekszosc czasu, praktycznie byl aresztowany. Kapitan nie byl natomiast jak to sie obecnie powiada, "czlowiekiem kompromisu" i to bardzo delikatnie mowiac. Niedelikatnie mowiac byl prawdopodobnie psychopata. Ale... wlasciwym psychopata na wlasciwym miejscu :-) I Geralt i MrKlio maja racje. Temat jest na pelnokrwisty film, nie na laurke.Na polski "Saving private Ryan". I tego panu Chochlewowi szczerze zycze, choc nie sadze niestety, zeby mu sie to udalo... I dla mnie film nie jest "antypolski" jesli widac w nim golych, pijanych facetow strzelajacych do Niemcow. Byle strzelali celnie:-) I Byle dla rownowagi byla tam scena z kontratakiem na bagnety i scena z szabla podczas kapitulacji. Bo jako pietnastolatek mialem w oczach lzy dumy i wzruszenia kiedy sobie owa scene wyobrazalem.SWINCZ 0 281 29.08.2008 14:11 zablokuj link nadużycie usuń odpowiedz
zobacz wszystkie posty »

następna notka 40 41 42 43 44 45 46 poprzednia notka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz